maandag 31 mei 2021

Begin dakramen slaapkamers

Eindelijk een aantal droge dagen na elkaar. Tijd om de dakramen in het hoge dak te plaatsen. 

De afgelopen week heb ik twee mooie tweedehands Velux dakramen opgehaald. Voor een groendak heeft Velux geen standaard gootstukken (een groendak is meestal niet schuin genoeg voor een dakraam) dus ik moet zelf iets verzinnen.

Ik maak een rand onder het dakraam zodat er genoeg hoogte is voor de sedum-begroeiing. Uit deze rand heb ik een flinke sponning gezaagd om er voor de zorgen dat er geen koudebrug ontstaat. Het raam 'zweeft' als het ware in deze rand. Die ruimte ga ik vullen met isolatie.

De stalen hoeken vallen iets over de rand heen. Daar komt de EPDM overheen gevouwen, dus ze mogen niet uitsteken. Afslijpen dus.

De gootstukken die bij de ramen zaten, zijn voor een pannendak. Met creatief decoupeerzagen en buigen vermaak ik deze gootstukken zodat ze passen op de houten rand. Ik hoop morgen het eerste raam in het dak te hebben!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten