woensdag 26 mei 2021

Vloer badkamer gestort

De dag kwam moeizaam op gang. Uitrekenen hoeveel liter beton er in de vloer moest komen en of ik dat met voorgemengde zakken ging draaien of zelf mengen. Het werd zelf mengen. Met de gerenoveerde aanhanger kon ik een halve kuub grind en een paar zakken cement ophalen. Het zou mooi zijn als ik het vandaag nog af kreeg?

De Skidster met zand, aanhanger met grind, emmer met water en kuip met cement: draaien maar!

Nog snel een "bekisting" gemaakt van een paar latjes om de vloer van de douche vrij van beton te houden want deze krijgt afschot naar het putje toe.

Ik had uitgerekend dat ik genoeg zand had, maar toen ik halverwege met storten was, was ik over de helft van het zand. Hmm... Iets zuiniger gemend (dus net wat meer grind), maar natuurlijk was de inschatting "halverwege" te zuinig. Ik kwam prima uit.


Laat op de avond nog even gladstrijken. De vloer ligt er prima in!

2 opmerkingen:

  1. Je had toch al een betonvloer. Waarom geen zandcement dekvloer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze laag ligt op relatief zachte schuimbeton, dus daar moet een dragende laag overheen.

      Verwijderen