donderdag 3 maart 2022

Anti-inbraak-kast-perikelen

Klimspullen in de auto, nog even de kettingzagen uit de kast halen. De sleutel draaide goed, maar de deur ging niet open. En nu...?

De schoten aan de zij- en onderkant staken netjes in de schootvanger, maar die aan de bovenkant van de deur moest zitten was niet te zien. Conclusie: het mechaniek was losgeraakt. De enige manier om de kast open te krijgen was... slijpen. 

De schoot was gemaakt van 20mm gehard staal. Je komt er wel doorheen, maar daar was ik toch wel een kwartier mee bezig (af en toe de slijper wat rust geven en opmeten hoe ver ik al was gekomen.

Inderdaad was het mechaniek losgekomen. Het plaatje dat alles bij elkaar hield miste twee schroeven en de andere twee lagen er bijna uit.


Eerst mijn snoeiklus gaan doen. Aan het eind van de middag de kast weer gerepareerd. De doorgeslepen schoot terug aan elkaar lassen, het mechaniek (met olie) weer in elkaar zetten en de deur kon weer terug. Het werkt weer prachtig!

Ik moet nog wel het scharnier waar de deur aan hangt fixen, want die had ik ook doorgeslepen. Maar ja, zo komt het huis niet af natuurlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten