maandag 12 april 2021

Leuk bedacht, maar niet gelukt

De bovenkant van de kachel moet dichtgemaakt worden. Daar gebruik ik oude grindtegels voor. Precies boven de riser is de overstek te groot (of de tegel te klein). Daar moet ik zelf een steen voor gieten.

 
Van karton de afmetingen van de stenen geknipt en er een mal omheen gemaakt. Nu had ik nog een klein beetje vuurvaste beton over, dus ik had iets leuks bedacht. Van dat restje maak ik een soort tegel die ik in de betonnen tegel verwerk, precies op de plaats waar de riser met z'n hete gassen tegenaan komt. De zijkanten van de tegel zijn schuin, zodat als de vuurvaste beton toch niet helemaal lekker vast zit, de tegel niet naar beneden valt.


Lekker ruw gemaakt voor een goede hechting. Alleen is dat de onderkant, oeps!


Met wat stenen er op om te zorgen dat de tegel op de bodem blijft liggen. Na 4 dagen heb ik de mal afgebroken en de steen losgemaakt. Maar helaas, de steen brak op de rand van de tegel.


Leuk bedacht, maar niet gelukt... De mal heb ik weer in elkaar gezet en een nieuwe steen gegoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten