maandag 19 april 2021

Bouw kachel leemstuuk

De bovenkant van de kachel is er weer af. De tegel die vlak boven de riser zat, was van gewone beton en dat gaat natuurlijk niet goed. Daarbij leek het me toch fijner om meer ruimte te hebben boven de riser om de hete gassen de bocht te kunnen laten nemen. 

Mechteld is intussen begonnen met het aanbrengen van de eerste laag leemstuuk. De kachel ziet er meteen heel anders uit.

Marleens handen begonnen ook te jeuken, en leem helpt heel goed tegen de jeuk. Ook zij heeft een groot stuk van de kachel bezet.

Voor de holle vlakken heb ik een bolle spaan gemaakt. Het werkt niet ideaal, daar is de spaan te stijf voor. Maar het gaat best prima zo.

Ik zocht iets waar ik een handvat van kon maken en mijn oog viel op een oude lijmklem. Niet verder zoeken dus.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten