dinsdag 28 februari 2023

Palen op de overloop

De palen van de balustrade in de overloop moesten nog geschuurd en geolied voor we daar de vloerbedekking konden leggen. Omdat er een vlakke kant aan gezaagd was, wilde ik deze met de elektrische kettingzaag weer rond maken.

De ketting van deze zaag sproeit olie rond, dus heb ik de muren met hardboard platen afgeschermd.

Deze paal had last van boktor, maar het bleek echt VEEL boktor te zijn. Omdat deze tor voornamelijk in het spinthout zit, hoopte ik dat er snel schoon hout tevoorschijn zou komen. Nou, dat is niet gelukt...

Zelfs toen er een paar cm van af was, kwamen er steeds nieuwe gangen tevoorschijn. Geregeld kreeg ik de neiging om het hele ding af te zagen en er een nieuwe paal voor in de plaats te zetten. Maar ja, hoe krijg je die goed vast...? 

Met een acceptabele hoeveelheid gangen ben ik aan de andere paal begonnen, die gelukkig minder last had.

De hele gang was bedekt met een dikke laag zaagsel, poeder en stof...

Een stuk smaller, bobbeliger en nog steeds veel gaatjes... Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten