zaterdag 4 februari 2023

Nieuwe plantenborder en bollen planten

Door Marleen

Met dit mooie lenteweer (begin februari!) jeukten mijn tuin-vingers weer zo ontzettend, dat ik onmogelijk NIET in de tuin kon werken. Laatst ben ik begonnen met een nieuw stukje plantenborder in de tuin. We hebben teveel gras (= saai en veel maaien), wat ik dolgraag, stukje voor stukje, wil inruilen voor leuke planten. Ik wil veel planten die insecten aantrekken, dus vooral inheemse planten. Maar het is ook leuk als ze een mooi winterbeeld hebben, of lekker ruiken, of het goed doen in een boeket, of eetbaar zijn, of lekker voor in de thee, of geneeskrachtig zijn. Kortom: eigenlijk is alles leuk! Ik had zelf nog allerlei planten die gescheurd konden worden, en ik had nog wat stekjes van andere mensen gekregen. 

 

Bij de Boerenbond had ik van de week 6 grote zakken met bloembollen gekocht. Omdat het al “te laat” was om ze te planten, van €7,50 voor €1,00 per zak. Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel! Want ze doen het heus nog wel, alleen bloeien ze dan wat later. Ook heb ik nog allerlei zaden die ik deze lente ga proberen. Veel is al oud, dus zal wel niet meer opkomen. Maar het is het proberen waard. Kortom; ik heb weer eens heerlijk in de tuin gewerkt en heb eindelijk mijn vitamine D weer wat kunnen aanvullen. Laat die lente maar komen! Oja, en graag nog wat extra tijd om nog veel meer nieuwe plantenborders te maken!

Voor....


... en na.
't Is maar een klein stukje, maar hey, wie het kleine niet eert...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten