vrijdag 11 juni 2021

Vloertje douche

De douche krijgt een vloer die afloopt naar een langwerpig afvoerputje, een zogenaamde 'douche-goot'. Een hoop werk, maar ja, het afvoeren van water is we een belangrijk onderdeel van een douche! 


De goot kan je vastzetten met schroeven en beugels voordat je met cement of beton aan de slag gaat. Maar de krachten die bij het werk aan de leiding vrijkomen zorgen er voor dat de goot toch steeds beweegt. Daarom heb ik eerst de goot met cement vastgezet, netjes waterpas, zodat bij het werken aan de leidingen de goot niet meer kan bewegen. 

De verticale PVC-buis op de foto is de leiding waar de afvoer van de goot op moet worden aangesloten.


Hier zit de leiding vast en kon ik beginnen met het storten van de vloer. Ik vond het een beetje jammer om een paar kuipen met cement te draaien terwijl er een berg betonnen steentjes (knipafval) op de puinberg ligt. Dus, in het kader van tijd genoeg, heb ik de bodem van de vloer gevuld met al die restjes, waardoor ik nog maar 1 kuip cement nodig had, en twee kuipen stenen minder op de afvalberg heb leggen.

Je redt er de wereld niet mee, maar ik wordt hier wel blij van :-)


Mooi aflopend in de juiste afschotten. Nu kan het muurtje er omheen gemetseld en dan over een paar weken (de beton moet echt helemaal droog zijn) komt er een tadelakt vloer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten