woensdag 16 juni 2021

Dakrand plakken

Al vanaf maart probeerde ik een paar droge dagen te gebruiken om de laatste stukken dakrand te plakken. Maar helaas, steeds niet genoeg droge dagen achter elkaar. Nu is er eindelijk een mooie rij, maar wordt het meteen bijna 30 graden, en dat is niet leuk meer op een zwart dak. Dus in de ochtend en avond stug uurtjes maken...


Op sommige plekken was de hele dakrand nog los, zoals hier op het hoge dak boven de slaapkamer beneden.



Ik plak de rand tot tegen het boeiboord, zodat er een opengezaagde tyleenslang over de kopse kant van het boeiboord de boel droog houdt.


 
Op andere plekken was de folie te kort afgeknipt en liep niet door tot tegen de zijkant van het boeiboord. Daar heb ik een extra stuk op geplakt


 

Zoals op de top van het dak waar ik een ankerpunt heb gemaakt om veilig, met touwsteun, op elk plekje van het dak te kunnen komen.


Ik heb best een grote hekel aan dat EPDM-plakken. Chemische, kleverige lijm, het moet in 1 keer goed, het gaat niet meer van je gereedschap af... Maar goed, dit plakken is nu klaar. Eindelijk... 

Nu hoeft alleen nog maar die buis over de boeiboorden heen. Maar daar is het nu te warm voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten