vrijdag 5 maart 2021

Trap bij de kachel

De trap vordert gestaag. De houten constructie om de trap heen heb ik gemaakt om de hoogte van de treden precies goed te krijgen. De hoogte van de stenen laat niet toe dat ik dat met normale voeghoogte voor elkaar kan krijgen, dus met een oude zak beton vul ik het op. 

 

Met een dun houten triplex plankje heb ik een bekisting gemaakt voor de tweede trede. Een stapel stenen houdt het plankje op zijn plek tijdens het vullen met beton.

De laatste trede heb ik wel 'aan de draad' gemetseld. Dat was best mooi geworden. Maar. De draad zat op de uiteindelijke hoogte, en niet op de hoogte onder de vloertegels die er nog op komen. Het kon er weer af...

 
Om de draad te spannen heb ik er twee stenen aan het touw geknoopt. Lekker makkelijk...
 

En toen was de trap klaar om met tegels te bezetten.

Ter voorbereiding van de bouw van de mantel van de kachel ben ik begonnen aan de twee veegluikjes die er in komen. Alleen... het lasapparaat schee er mee uit. Wat kan er stuk aan een lasapparaat? Niets. Behalve misschien het schakelaartje. Nou, dat dus. Best frustrerend dat ik nu tot woensdag moet wachten voor ik verder kan lassen vanwege een schakelaartje van 4.-. Met 6.95 verzendkosten. 


 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten