dinsdag 23 maart 2021

Ode aan de kar

Toen we hier net kwamen wonen hadden we al snel behoefte aan een kar. Nu zijn er karren in allerlei afmetingen te vinden op Marktplaats, maar voor ons terrein zijn de meeste karren veel te groot en de andere te klein. Ik moest helemaal naar Friesland rijden om een kar op te halen die wel de goede maat: 2,5m x 1,25. Ooit door iemand zelf in elkaar gezet. 

We zijn nu de wilgentenen aan het opruimen. Daarvoor is de kar weer superhandig. Ladingen met snippers en met hout, de Skidster trekt het naar waar het spul nodig is. 

Ik heb al heel lang het voornemen om hem helemaal op te knappen: nieuwe bodem, mooi kleurtje, de sluitingen netjes maken. Maar omdat ik daar de komende twee jaar nog geen tijd voor ga hebben, wil ik, als eerbetoon aan ons fijne karretje, hem toch even de aandacht geven die hij verdient. 

Snippers van de wilgen, 2021

De wilgenstammen. Prima hout voor de hottub en de kachel van het nieuwe huis (die komende winter zeker gaat branden)

De sloot laten maaien, het riet moest wel van de wei af. (2017)

Hooi van de wei waar nu de kippen lopen. (2015)

Houtschraapsel van weggefreesde populieren-stronken, heel geschikt voor op de paden. (2015)

Direct na het ophalen heb ik het allernoodzakelijkste onderhoud gedaan: een nieuwe rand om de bodemplaat, nieuwe (uitneembare) palen tussen de borden en nieuwe scharnieren. (2014)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten