donderdag 11 maart 2021

Bocht in de schoorsteen

De schoorsteen moet de koudste lucht uit de kachel afvoeren. En de koudste lucht zit helemaal onderin de kachel. Daarom moest ik een 90graden bocht aan de schoorsteen maken. Hiervoor moest ik een buis onder 45graden in tweeen slijpen. Een mooie manier om die hoek op een ronde buis af te tekenen is door hem in de goede hoek in het water te laten zakken.

 Met een spanband kon ik de buis stevig inklemmen. En daarna slijpen.

Het vastzetten van de buis was nog best lastig, maar na twee pogingen bleef alles goed zitten.

Ik ben het veegluikje vergeten in te metselen. Maar op het moment dat ik er achter kwam, was de cement nog niet heel hard. Met 6 stenen verwijderen was er genoeg ruimte voor het luikje.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten