woensdag 8 december 2021

Betonnen vloer in de slaapkamer beneden

De afgelopen week heb ik de voorbereidingen gedaan voor het storten van de vloer van de slaapkamer. Gaas er in en vloerverwarming er overheen. 

Daarna de cement opgehaald, evenals nieuw zand. En de hele beton-fabriek weer ingericht.

Vandaag kwamen Ferry en Jan helpen om de 800 liter beton te draaien. Ferry had de vorige keer al meegeholpen en we hebben als een ervaren, op elkaar ingespeeld team in anderhalf uur de vloer gelegd. De grind-vul-constructie deed het weer fantastisch, de zon scheen en het tempo was heerlijk. Iedereen lekker bezig en voor mij genoeg tijd om de vloer ook meteen glad bij te werken.

Tussendoor moest ik met de Skidster de grindbak bijvullen, dan konden er weer 6 kruiwagens gedraaid.

Ik had gister nog een rei-op-stok gemaakt, afgekeken van een Braziliaan die op een filmpje met zo'n ding prachtig vlakke vloeren afwerkte. En dat ging inderdaad heel goed! De vloer is niet perfect vlak, al doen de leert men, maar zeker heel acceptabel. Er zijn twee plekjes die iets lager zijn, die zal ik met een dun cement-fijn-zand-papje vlakken en dan is deze vloer heel bruikbaar!

Het vlak vooraan heb ik twee uur na het storten nog een keer met die rei gedaan. Dat leverde een spiegelglad stuk op, maar ik durfde niet meer door de zachte beton te lopen om de andere plekken ook zo te doen. Ik overweeg om voor de keuken/bijkeuken/gang die we volgende week gaan storten om een paar bruggen te maken vanwaaruit de hele vloer na te bewerken is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten