maandag 13 december 2021

Betongaas leggen

Door al die rare vormen van de vloeren van al die rare ruimtes knip je je een ongeluk om al die matten neer te leggen. Als de ruimtes ook nog eens smaller zijn dan een hele mat (3x2meter) dat moet ik eerst een tekening maken van de ruimte en deze overnemen op een mat die ergens anders wel op de grond kan liggen.

Het gevolg is dat het veel werk is en dat je veel restjes overhoudt. Maar. Als het dan lijkt dat je een halve plaat te kort komt, dan kun je natuurlijk ook nog al die restjes aan elkaar knopen.

De leidingen van de vloerverwarming moeten ook ergens naar toe. Eerst had ik het plan om alle leidingen naar boven te laten lopen, maar er viel ook wat voor te zeggen om de verdeler in de gang op te hangen. Ik heb daarom een plank opgehangen onder waar de kapstok komt. Daar kan de verdeler tegenaan en kunnen de leidingen vastgezet. Met een beetje doorwerken is dat woensdag klaar, zodat ook de vloer van de gang gegoten kan worden.

Toen ik een paar weken geleden de trap naar de kelder uit elkaar haalde (voor de vriezer) was het daar schimmelig muf geworden. Ik laat nu een stukje vloerverwarming door dat hoekje lopen om het te ventileren. Waarschijnlijk zal isolatie ook helpen, samen komt het vast helemaal goed.

Een paar stenen aan de bovenkant van de trap naar de kelder waren door boren en 'mechanische invloeden van buitenaf' losgegaan. Ik heb ze vandaag opnieuw vast gemetseld.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten