zaterdag 21 september 2024

Soms een stapje terug

Een paar weken geleden heb ik de vloer van de gang gemaakt. Dat was best aardig geworden. De kleuren waren prima, de gladheid viel een beetje tegen. Ik wilde de vloer vlak polijsten, maar er bleven korrels los te laten: het uitharden was te droog verlopen. Daardoor was de vloer niet zo hard geworden als de bedoeling was. 

Pech. 

Gewoon nog een keer doen. Dus kon de nieuwe vloer er weer uit.


Het leek net alsof we met de renovatie van ons huis bezig waren in plaats van de nieuwbouw, haha! 

Inmiddels heb ik een soort 'rijdende rei' gemaakt, waarmee je staand een natte vloermortel snel op de juiste dikte kan afreien. Daarmee gaat het werk aan een volgende vloer een stuk sneller en makkelijker worden. Een dezer dagen ga ik naar de betoncentrale om wat super-plastificeer te halen. Dit is een toevoeging aan de cement om met minder water toch heel vloeibare mortel te maken. Als ik er dan ook nog meer kalk (Mekal) bij doe wordt 'ie nog smeuiger en zal het vlinderen ook makkelijker een vlakke vloer geven.

We kijken wel eens op internet wat er aan (ecologische) gietvloeren wordt aangeboden. Maar afgezien van de prijs past het niet bij de manier waarop we aan het bouwen zijn. Dus gewoon doorgaan zoals we geloven dat het zou moeten kunnen. 

Want als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten