zaterdag 12 maart 2016

Kelder leegpompen

Het weerbericht voor de komende tijd ziet er prima uit: droog en zonnig. Dat betekent dat ik eindelijk de muur door de kelder kan metselen!

Vandaag heb ik de kelder leeggepompt en schoongemaakt. Maanden lang is hier regen, blad en zand in gespoeld, dus dat was wel even werk...


Afgelopen week heb ik nog een aantal buitenmuurtjes gemetseld. De prioriteit ligt nu even bij de keldermuur; snel die eerste lagen metselen. Dan zijn die mooi hard als er weer regen komt en de kelder vol loopt.

Morgen haal ik bij twee adressen een aantal binnendeuren op; toevallig allebei vlak bij elkaar. Mooie grenenhouten paneeldeuren voor in de hal beneden, en een deur met raampje voor in de kelder.

Het kozijn voor deze kelderdeur ligt al klaar, wel moet ik deze nog op maat maken. Dan nog een latei (om over het kozijn te kunnen metselen). Dat moet deze week allemaal wel lukken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten