zondag 13 maart 2016

Beton storten..?

Vanwege de komende droge periode heb ik me ten doel gesteld deze week de muur die door de kelder loopt te maken.

Er was een klein probleempje met deze muur; alle andere muren zijn gemetseld op een schuimbeton-blok van 7 cm dik, terwijl deze muur een (sterker) schuimbetonblok van 10cm als basis heeft. Hoe laat ik het metselwerk dat dikteverschil overbruggen...?

Ik had al van alles geprobeerd met een laag afwijkende steenmaten, of stenen op zijn kant. Niets dat leek te passen. Tot ik het idee kreeg om op deze schuimbeton-blokken een dun laagje beton te gieten dat het dikteverschil kon opvangen. Bijna te simpel....

Paar plankjes, wat lijmklemmen, grind, zand, (metsel...)cement en water, opgelost!

Het muurtje steekt door de kelder. De blokken zijn verhoogd met beton, zodat het metselwerk op de goede hoogte aansluit op het andere metselwerk.
De keldervloer is helemaal droog, schoon en ontdaan van de laatste resten bekisting.

Hier nog een foto van de buitenmuur met het "onregelmatig wildverband". Als ik niet met de keldermuur door kan, dan kan ik altijd hier nog mee verder.

Onregelmatig wildverband
Dat stukje pijp voor de muur gebruik ik om de kelder leeg te pompen; water dat er in valt loopt via een oude put naar de sloot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten