We hebben veel ruimte voor opslag nodig en daarvoor komen er over twee weken twee zeecontainers (6 meter lang) bij. Peter was naar Waddinxveen (Gouda) gereden om 22 meter stellingkast op te halen die we op een veiling hadden gekocht. Niet heel goedkoop maar toch ongeveer 1/5e van de nieuwwaarde en precies de hoeveelheid die we nodig hebben voor de containers die binnenkort op het terrein er bij komen.
Op zo'n veiling is een rooster gemaakt wie wanneer welke kavels kan ophalen en kasten ophalen is meestal de laatste dag. Maar op deze veiling stonden we op de een-na-laatste dag. Vreemd, maar goed, de kasten zullen dan toch wel leeg zijn.
Nou nee. Er was inderdaad 1 kast leeg, maar 3 andere nog niet... Zo gaat dat op een veiling. Duurt altijd langer.
De diagnose was; linker achterveer gebroken. Nu heeft deze auto geen spiraalveren maar een torsie-as, en die moet dus helemaal vervangen. Nieuw zijn ze veel te duur en tweedehands bijna niet te krijgen. We kunnen intussen wel voorzichtig rijden maar niet met een aanhanger of lading.
Intussen moest de Skidster naar Nistelrode voor een grote beurt (dat had ik al lang geleden afgesproken) en die kon ik dus niet brengen... Daaf heeft aangeboden (en geregeld) dat ik de bus van zijn werk mocht lenen. Een heel gedoe om de Skidster er (met mijn korte, steile rijplaten) in te krijgen maar super fijn dat het zo is opgelost.
Het is nog onzeker wanneer de auto gerepareerd wordt, en da's best onhandig deze tijd, nu er zoveel spullen opgehaald of juist weggebracht moeten worden...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten