dinsdag 7 november 2023

Kastje tussen de keuken en bijkeuken

Om de aanrechtbladen te kunnen gieten moet er nog een mal bijgemaakt worden: het aanrecht loopt over in een kast tussen de keuken en bijkeuken. Ik ben aan dat kastje begonnen, maar er moeten zoveel andere dingen gebeuren dat het werk maar moeizaam vordert. 

De palletplanken die in de bruine container stonden zijn naar binnen verplaatst. Ik heb ze op dikte gesorteerd en ze in een rekje opgeslagen. Boven de korte stukken (1m), onder de lange (1.2m) in 5 verschillende diktes. Dit pakt wel heel lekker! 

De eerste stappen van het maken van een kastje zijn het zagen, schaven, vlakken, lijmen en schuren van de planken.

De bodemplaat heb ik van mes-groef-schroten in elkaar gezet, de rest van pallet planken. Toen ik de eerste planken op de bodemplaat had vastgezet, bleek dat er, vanwege de hoek tussen deur en kast, geen ruimte voor de scharnieren was. 

Om die ruimte te kunnen maken, waren er smallere deuren nodig, en gelukkig hadden we die nog: geel, een welkome afwisseling tussen de blauwe en donkergroene deuren. 

Binnenkort ga ik hier weer mee verder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten