vrijdag 30 december 2022

Voorbereidingen gieten vloer

Door Peter

Het gieten van de vloer stond gepland voor oud jaar, als de familie bij opa en oma verblijft. Die dag kan de vloer rustig drogen zonder dat iemand er last van heeft niet naar boven te kunnen. 

Eerst heb ik de vloer goed schoongemaakt en ingesmeerd met een hechtlaag. Deze laag is van een houtlijm-achtig spul, wat ik met een roller heb aangebracht. 



Bij het rollen kwam ik nog wat onregelmatigheden tegen; toch nog een uitstekend steentje en een aantal touwtjes van het vastbinden van de vloerverwarmingsbuizen. Deze heb ik met een lucifer afgesmolten tot vloerhoogte. 

Verder had ik gereedschap nodig om de vloer vlak te strijken en de belletjes er uit te prikken. Deze gereedschappen verwachtte ik te kunnen huren, maar helaas... Nou, dan maakt je ze toch zelf? 

Van een borstel die we gebruikten om wijnvaten schoon te maken heb ik een roller gemaakt. Een panlat als steel, vastgeschroefd aan een beugeltje dat nog in de bak met oud ijzer lag. Het ziet er zowaar nog mooi uit ook! 

 

 

Als spaan heb ik een aluminium hoekprofiel aan een schoffel vastgezet. Tijdens het gebruik bleek de hoek niet helemaal optimaal, maar het was zeker bruikbaar. 

Klaar voor het gieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten