maandag 4 juli 2022

Plafond slaapkamer beneden

Ik had nog verschillende partijen schroten liggen. Het grootste vlak dat hier nog van gemaakt moest worden, was het plafond van de slaapkamer beneden. De rest waren allerlei muurtjes, hoogstens een paar vierkante meter. Daarom eerst dit vlak, dan kon dat tenminste van 1 soort planken gedaan. 

Eerst natuurlijk schaven en schuren. Deze planken had ik al heel lang liggen, 2015, ze komen van een partij die ik van buurman Gevers had overgenomen, zonder houtworm, al bleek die er toen toch in te zitten... Ik had ze meteen behandeld en er zat inderdaad geen vers houtknaagsel bij, maar verschillende planken waren al zo vol gangen dat ik ze niet kon gebruiken.

En toen konden de eerste planken tegen het plafond!

De planken waren niet zo recht als nieuwe planken en het mes was ook niet overal even mooi meer. Daardoor schoven de planken niet altijd even makkelijk in elkaar. Om dat toch voor elkaar te krijgen, schroefde ik (als het nodig was) een wigje aan het plafond. De bovenste op de foto zit vast, de onderste mepte ik naar rechts. De plank komt dan onder spanning, waardoor ik het mes goed in de groef kon tikken.

Steeds hoger... Tijd om het raam-gat te bekleden, omdat de steiger omhoog moest voor de laatste plafond-latten.

Er moest nog een klein beetje isolatie in, beschermd door dampdichte folie (een oude zak kippenvoer). Daarna konden de plankjes er overheen.

Nadat het raamgat was afgewerkt kon de steiger omhoog voor de laatste latjes. Ik had een paar planken te weinig geschaafd. De machines stonden nog ingesteld, dus ik hoefde ze er maar doorheen te halen om weer verder te kunnen.

Een heel andere ruimte nu! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten