zondag 10 april 2022

Stuken in Steefs kamer

De stuk die van de muur van Steef af kwam, kon ik meteen gebruiken om de rest van zijn kamer af te maken. Eerst alle muren vlak gemaakt met grove stro-stuk en een rei. 

Met name de hoofdmuur was zo ongelijk dat daar vele lagen stuk nodig waren de boel een beetje vlak te krijgen. 

Daarna heb ik stuk gemaakt zonder stro en iets meer leem dan gebruikelijk. Lekker gladde vla, hoewel er regenwormpjes, blaadjes en stukjes walnoot in zaten: de kuip had ik een paar maanden geleden al aangemaakt.


Met deze fijne stuk kon ik met een heel dun laagje de muur mooi glad afwerken. Voor de hoek in de stuklaag bij het raamkozijn heb ik een malletje gemaakt en op een andere manier 'gestreken', waardoor er een keurige ronde hoek ontstond.

En ook de achterwand van zijn kamer is klaar.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten