donderdag 7 april 2022

Muur Steefs kamer

En jawel, Steef wilde (terecht natuurlijk!) ook zijn grote muur van schroten in plaats van leem. Dus ben ik weer gaan bikken. Eerst de leem droog van de muur gehaald (die is goed te bewaren), de plekken die vast zaten aan de stro heb ik vervolgens met water losgemaakt. Daar komt natte leem vanaf, en vanwege de stro die er in zit wil ik verwerken voor het gaat schimmelen. De hoofdmuur heeft er weer een laagje bij en ook de slaapkamer beneden is weer wat vlakker. 

Als geluidsisolatie heb ik weer oude dekbedden vastgeniet en daarna konden de schroten er weer tegenaan.

De schroten hadden niet allemaal dezelfde dikte. Dat kwam omdat ik bij het schaven een stapeltje schroten apart had gezet waarvan de olie-laag er niet in 1 keer af ging. Die heb ik dus wat dunner gemaakt, waardoor ze we prachtig uitzagen, maar niet meer in de 'serie' pasten. De andere schroten moesten dus nog een keer door de vandikte-bank om ze allemaal dezelfde dikte te geven.

Logisch natuurlijk... Duh!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten