zondag 19 september 2021

Mini steigertje

We hebben een mooie steiger, met wielen en zij-steunen waar je heel hoog mee kan werken. Maar voor binnen is deze steiger te groot. Daarom pak ik vaak een gammel keukentrapje en sta me daar elke keer weer aan te ergeren.

Ik ben de kamer van Daaf aan het afmaken. Stuken dus, en ook hoog. We hebben ooit van de buren een aantal houten dozen gekregen die je kan stapelen. Op de foto hierboven liggen er twee op elkaar, maar dat is niet genoeg om bij het plafond te komen. Trapje? Nee, vandaag ga ik eindelijk de mini-steiger maken.

Met een plank die overbleef van de bodemplaat van de groene aanhanger heb ik een werkvloer gemaakt. Met wat latten en blokjes twee afstandshouders (vlak boven de grond) en een diagonaal. Heel schattig, maar heel functioneel.

De diagonaal is een palletplank met een hap er uit. Aan de onderkant zitten drie happen, zodat je deze plank voor drie verschillende schuin-heden kan gebruiken.


En de muur begint al aardig op te schieten. Deze hoek van de kamer is klaar voor de finish laag, de kant van het raam nog niet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten