vrijdag 6 augustus 2021

Plafond gang boven stukken

Waarom ik hier nu aan begonnen ben, geen idee. Maar het moest een keer, en leuk was anders. De steiger van het dak gehaald (na eerst de schoorsteen af te hebben gemaakt) en opgebouwd boven het trapgat.


En daarna smeren! 

In de andere kamers was het niet erg als de helft van de leem op het plafond bleef plakken en de andere helft naar beneden viel. Maar hier, boven het trapgat, was het minder fijn als er leem naar beneden viel. Daarom heb ik een andere techniek bedacht, of eigenlijk; die ontstond. Met een vlakke spaan kun je namelijk niet genoeg druk zetten en blijft de leem niet plakken. Wat heel goed werkte was dat ik met de spaan in mijn ene hand en een troffeltje in mijn andere hand de leem tussen de spaan en het plafond nog extra aandrukte, weer naar achter duw en weer aandrukken, net zo lang tot alle leem op de spaan tegen het plafond zit. Er valt dan bijna niets en het gaat nog snel ook. Nou, snel, ik ben toch, verspreid over een aantal dagen, heel veel uren bezig geweest de strobalen weg te smeren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten