donderdag 8 juli 2021

Notenlikeur

De afgelopen week heb ik 3 noten gesnoeid. Er vallen dan een enorme berg noten uit zo'n boom en ik vond het zonde die allemaal op de composthoop te gooien. Je kon er toch likeur van maken? 

Ik nam een paar emmers mee naar huis, nadat ik via de slijter een liter Wodka kocht. 

Het recept is eenvoudig: vul een pot van 2 liter met gesneden onrijpe walnoten, 5 kruidnagelen, half boontje vanille (opensnijden), 200 gram suiker, rasp van een halve citroen en twee kaneelstokjes. Vul dit aan met Wodka tot alles onder 'water' (Wodka is Russisch voor 'water', dus de uitdrukking 'onder water staan' is hier zeker van toepassing) staat. De eerste paar dagen een paar keer omschudden om de suiker te laten oplossen. Daarna wachten (of andere dingen doen), rond kerst is de likeur vol op smaak.
 

De grote grap van dit avontuur was natuurlijk dat ik maar 40 walnoten heb gebruikt, en de drie emmers die ik had meegenomen konden zo de composthoop op zonder dat je het idee had dat er noten uitgehaald waren.

Een nog grotere grap was het eindresultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten