vrijdag 16 juli 2021

Muurtje tussen WC en wastafel in de badkamer

Tussen de WC en de wastafel komt er in de badkamer een muurtje. Waarschijnlijk stuccen met tadelakt, dus het is het makkelijkst om hem van steen op te metselen. Een mooi plekje weer om oude stenen in te verwerken.

Ik heb een recht balk verticaal vastgezet om een touwtje te kunnen spannen. De lagen hoeven niet netjes horizontaal te lopen, maar het muurtje mag wel vlak. Om de vorm tijdens het metselen goed te krijgen heb ik een stuk karton in de goede vorm achter het muurtje opgehangen. Dat werkte best aardig.


Ik was het stopcontact vergeten, dus een paar lagen er weer af moeten bikken. Nu zit het er wel in...

Het inbouwreservoir achter het muurtje bleek toch niet de goede hoek te hebben. Maar gelukkig was deze nog te verdraaien. 

Ik ga nu eerst alle leidingen verder af maken, want voordat ik de koppelingen ga wegwerken, wil ik wel zeker weten of ze niet lekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten