zaterdag 17 juli 2021

Nieuwe kuikenren

Er komen weer kuikentjes, dus hoog tijd voor een nieuwe ren. Marleen had de afgelopen weken al een paar gare 'gratis af te halen' trampolines opgehaald, vandaag ben ik ze in elkaar gaan lassen.

 
Ze waren net niet precies even groot, maar met wat getrek en gesjor heb ik ze toch nog redelijk op dezelfde diameter met de goede poot-lengte aan elkaar gelast.

Om het gaas er een beetje mooi omheen te kunnen spannen, moest ik nog een paar spaken vastmaken. Om deze bij het lassen op z'n plek te houden, heb ik weer een haakje, een touwtje en een gewichtje gebruikt. 


Die spaakjes kon ik meteen gebruiken om een paar vertikale kronkels recht te trekken. Met een spanband de buizen op juiste afstand trekken en vastlassen maar!

Marleen heeft de ren mooi zwart geschilderd. Daarvoor heb ik de ren opgehangen aan het nieuwe huis en aan de steiger, met een haakje en een touwtje.

Gaas om de buitenkant, met tiewraps vastgezet, ook de PVC is geschilderd. Nog gaas er over en klaar istie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten