woensdag 27 januari 2021

Aftimmering dakraam voorbeiden

Door Peter

Een middagje prutsen heeft er voor gezorgd dat de betimmering rond het dakraam is voorbereid. Ik had het graag afgemaakt, maar helaas, dat kan nog niet. Eerst moet de ruit erin en dat gebeurt pas volgende week dinsdag of woensdag. 

De schroten komen verticaal. En het kozijn dat uit het dak steekt, moet wel geïsoleerd worden. Het liefst doe je dat aan de buitenkant, want dan blijft de constructie warm. Maar dat kreeg ik niet voor elkaar, dus toch de isolatie aan de binnenkant.

En daarna kon ik de plafondplanken ook rondom het gat maken. Dat knapte lekker op, maar helaas bleek ook dat de plankjes niet helemaal haaks tussen de balken zitten. "Als je er niet naar kijkt, dan zie je het niet" zullen we maar zeggen. Ik weet hoe het komt en daar heb ik vrede mee.

De afdekprofielen komen vrijdag, die kan ik maandag zagen en boren, dinsdag komt de ruit er in, plankjes zagen en klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten