vrijdag 14 februari 2020

Glaslatten (4)

Door Peter
De afgelopen dagen heb ik de laatste kromme latten vervangen door uit een krom stuk kozijnhout nieuwe, rechte latten te zagen. Deze zijn mooi recht gebleven...

Vervolgens heb ik alle latten precies op maat gezaagd, in de goede hoek enzo. Ik mocht geen foutjes maken, want er zijn geen reserve-latten. Daarna kon ik in de keuken, lekker warm, de latten oliën. Drie lagen, en dat was in dit geval ook drie dagen werk.

Omdat bij het oliën alle latten door elkaar raken, was het zaak de setjes weer bij elkaar te zoeken. Met stro-touwtjes heb ik de bundeltjes bij elkaar gebonden.


Gelukkig waren er geen fouten gemaakt. Dus nu liggen alle latten bij het goede raamkozijn te wachten tot de glaszetter tijd heeft (en het droog weer is) om de klus af te maken.


Achteraf zijn deze glaslatten met stip de meest onderschatte klus van de hele bouw. "Nog even wat latten zagen", ja ja... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten