vrijdag 7 februari 2020

Dakfolie lijmen

Door Peter
Omdat nog steeds niet alle dakfolie tegen de dakrand was vastgelijmd, was de voorspelde storm een goede stok achter de deur om dat snel te doen. Daarom had ik aan het van de week wat voorbereidingen gedaan om het vrijdag te doen: beugels ophangen om de ladder vast te houden, touwen, gordels en gereedschap klaargezet. Lijm had ik al een paar maanden geleden laten bezorgen.


Die ladderbeugel is echt heel fijn: zeker het van de ladder af stappen is er een stuk stabieler mee. Het werk op het dak was zwaar: het lijmen valt op zich wel mee, maar alles is schuin waardoor je je de hele tijd schrap moet zetten. Het was mooi droog zonnig weer, wel heel koud. Toch was het niet helemaal afgekomen.

De volgende dag heb ik in de ochtend de laatste stukken gedaan.


Een deel van het dak is heel schuin. Dat kon ik vanaf een steiger doen. Het ziet er gammel uit, maar ik stond stevig op de ladder. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten