maandag 23 december 2019

Deurkozijnen gronden

Door Peter
Na het voorbereiden van alle bewegende raamkozijnen zijn nu de deuren aan de beurt. De tuindeuren waren nog niet helemaal klaar: de tochtstrip tussen de twee deuren moest nog gemaakt.


Ik had nog een partij stroken eikenhout over die uit de sponningen van de kozijnen waren gezaagd, en wie bewaart heeft wat. Zo'n strook kon perfect dienst doen als afdichting tussen de twee deuren. Ik heb hem vast gemaakt aan de linker deur, en in de rechter deur heb ik een sponning gemaakt waar de tochtstrip in valt. Dat is vast niet conventioneel, maar het werkt uitstekend.


En daarna konden de deuren worden geschuurd en in de grondverf gezet. Uiteindelijk worden ze waarschijnlijk donkerrood. Fijn, zo'n grote kamer!



De deur staat nog heel hoog boven de stoep: straks wordt de grond nog zo'n 25cm opgehoogd.


En ook de tuindeuren gaan er als echte tuindeuren uit zien.

Er is nog wel een probleem met deze deuren. De uitsparing in de deur voor het slot, is heel erg ondiep. Zo ondiep, dat er geen slot in gaat passen. En als ik deze ruimte dieper maak, dan ben ik door de balk heen... Maar ook daarvoor zal vast een oplossing komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten