dinsdag 9 juli 2019

Vensterbanken

Door Peter
Prachtig hout overgenomen van Willy voor de vensterbanken: Redwood (Thuja plicata). Het is een hele administratie, lengte x breedte x diepte voor 26 ramen, en dan ook nog zo voordelig mogelijk uit de beschikbare lengtes zagen. Maar mooi werk, dat zeker!


Er moet een rechte achterkant aan komen, die heb ik eerst met de cirkelzaag ongeveer recht gemaakt.


De laatste bewerkingen heb ik gedaan in een timmerwerkplaats in Schijndel. De onderkant en achterkant geschaafd en de bovenkant op dikte gevlakt, wat spiegelglad wordt.

De prachtige tekening komt boven.


Direct na thuiskomst zag ik dat ik een plank was vergeten die als proef in een kozijn lag. Balen! De eigenaar van de timmerwerkplaats zou twee dagen later met vakantie gaan, dus toch nog even op en neer gereden om de plank te schaven.

Nu kunnen ze geolied worden, en gemonteerd. Daarna kunnen de muren verder gestuct worden. Het plan is om dat in de bouwvak te doen: dan heb ik drie weken lang niets anders nodig dan klei, zand, stro en water...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten