zondag 7 januari 2024

Aanrecht gelegd

De Skidster kan door de opening van de woonkamer naar de keuken, dus dat leek me een goed gereedschap om die platen op hun plek te leggen.

Met twee spanbanden, een balk en een stropje kon ik de platen mooi horizontaal oppakken. Het hoekpaneel kon zo zelfs helemaal op z'n plek gelegd.


Het lichtere maar fragielere paneel met de uitsparing voor de spoelbak kon ik op dezelfde manier oppakken, maar niet helemaal op z'n plek leggen.

Toch was dat makkelijker dan ik had ingeschat. Met een potkrikje op een paaltje kan je de plaat net iets optillen, waarna je hem eenvoudig kan verschuiven. Elke 10cm het paaltje verzetten en zo lag 'ie in een paar minuten op z'n plek.

Toen kwam het afstellen: deze plaat is iets krom en de aansluiting met de hoekplaat moet natuurlijk wel glad zijn!

Zo heb ik overal met de potkrik de plaat op hoogte gezet en met wiggetjes op hoogte gehouden. Uiteindelijk lag het best heel erg aardig! 

Daarna heb ik de rand tussen de twee platen van kit voorzien en ze definitief op hun plek gelegd. Waterdicht, en best mooi vlak.


Hierna heb ik de zijkanten (waar toch best wat belletjes en bellen zaten) aangepakt met een iets dikker cement-papje. Het wordt steeds mooier!

Toch zijn er twee plekken die echt nog wel vlakker mogen. Ik heb diamant-schuurpads besteld en huur ergens komende week de vlakslijper van Boels voor de laatste afwerking. Daarna kan de olie er op en de spoelbak (die prachtig past!) er in.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten