vrijdag 28 april 2023

Palletplanken

Timmerman Dorus, met wie ik de kozijnen en traptredes heb gemaakt, gaat verhuizen naar een kleinere werkruimte. Behalve zijn grote machines doet hij ook zijn palletplanken weg. Nou, die kwam ik graag ophalen! 

Ik heb ze in de container gezet, op lengte gesorteerd, samen met de palletplanken die ik nog had liggen. We gaan er veel voor de keuken gebruiken, dus het is fijn om overzicht te hebben. De bruine container is nu half leeg, omdat de keukenpanelen naar de bijkeuken zijn verhuisd.


Hier helpen Alex en Hanna met het leeghalen van de aanhanger; pallethout in de container, de rest in de rode aanhanger.

Mooie partijen plankjes!

Bij de schaaf hoort een haakse zij-geleider, maar die is op de een of andere manier niet bij de machine gebleven. Niet getreurd; met wat restjes ijzer heb ik een nieuwe gemaakt zodat we binnenkort de kanten van de palletplanken recht kunnen schaven. Dat had ik in de gang niet gedaan, en daar zitten toch best wat kiertjes tussen de planken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten