zondag 23 oktober 2022

Proeftreden

Het ijzeren frame dat langs de ronde muur loopt is prachtig grijs geschilderd. Een potje oud verf, kleur maakte niet uit. Het frame verdwijnt straks achter de leem, maar bij de windkruizen hebben we gemerkt dat ongeschilderd ijzer de leem laat verkleuren.

De 12 treden verdraaien samen 66graden dus elke trede is op 5,5graad na rechthoekig. Ik heb twee planken in die maat gezaagd om te controleren of ik daar geen meet- en rekenfouten in gemaakt heb en opgehangen. Het ziet er prima uit. 

De afgelopen 8 jaar hebben we een aantal partijen oude trappen verzameld. Ik was bang dat het een hoop gepuzzel zou worden om uit dat zooitje verschillende afmetingen de beoogde planken te halen, maar het viel reuze mee. Van 1 soort heb ik 13 planken, en die zijn lang genoeg. Van een andere soort heb ik er 7 van dezelfde dikte waar het 2x het schuine stuk uit kan. Die twee samen vormen 1 trede, dus dat komt goed.

Ik verwacht woensdag met Dorus te kunnen beginnen om de tredes op maat te maken. Er moet ook bomenwerk gedaan worden, want af en toe moet er ook wat geld binnenkomen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten