zondag 16 januari 2022

Deur Daafs kamer

 Vandaag weer een klein stapje gezet: de deur van de kamer van Daaf hangt.

Hoewel het maar een klein stapje is, is de aanblik van de overloop boven zo enorm veranderd! Het is maar een deur, maar je krijgt nu opeens een beeld van hoe de hal boven er uit gaat zien als al die andere gaten ook met deur worden gevuld... Laat het voorjaar maar komen, dan kan ik ook de omliggende muren glad stuken!

Om de scharnieren op de goede plek in te fresen weer een mal gemaakt en met klemmen vastgezet. Ik kon deze mal helaas niet gebruiken voor het fresen in de sponning van het kozijn, maar wel om de positie van de scharnieren daar in te tekenen. Daarna kon ik ze met uit de hand uitfresen. Dat is nog best netjes geworden.


Toen de deur hing moest er een kamer gemaakt voor het slot. Met speedboren een gleuf gemaakt en daarna met een kleinere boor de diepte in. 

Ik had nog een mooie schootvanger liggen (koperkleurig) en een oude klink maakte het geheel in stijl af. Ik weet niet of we deze klink zullen blijven gebruiken, maar voor nu oogt het prima en de deur sluit uitstekend.


 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten