zaterdag 6 november 2021

Een stapje vooruit en twee stapjes achteruit

De vriezer is eindelijk aangekomen. Terwijl ik de verplaatsing naar de kelder aan het voorbereiden was, viel mijn oog op de stuc van het plafond van de kelder. Die hing een klein beetje door. Hmm. Niet goed. Met een plamuurmes stak ik dat plekje los en vervolgens vielen hele plakkaten zo naar beneden. En dat ondanks de primer die ik had gebruikt...!


Dus eerst het hele plafond afgestoken en opgeruimd. Wat een rotspul, kalk...

Samen met Daaf heb ik de vriezer 's avonds in de kelder gezet. Dat was best een hele operatie, maar toch het ging verrassend snel.

Eerst hebben we de vriezer op z'n rug op een plank gelegd. Die hebben we over de rand van de kelder laten kantelen waardoor de vriezer rechtop in de kelder aan kwam.

De doos maakte de vriezer te breed voor de bocht, dus die hebben we om de afgeslepen keldermuur gevouwen. De vriezer heeft aan de voorkant twee pootjes, aan de achterkant twee wieltjes. Dat maakte het manoeuvreren een heel stuk makkelijker. Ik aan de ene kant, Daaf aan de andere kant en we konden heel mooi de bocht maken.

De vriezer moet links door het gat (achter die witte stroomdraad). Nog wat geschuif in de kelder en toen stond 'ie op z'n plek.

Nu kan ik de trap afmaken, dus dat geeft aan dat ik een stapje vooruit ben gegaan. Maar het plafond is twee stappen achteruit gegaan; eerst schoonmaken wat er nog op zit, iets nieuws bedenken en dat uitvoeren. En dat terwijl er nu kasten en een vriezer in de kelder staan...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten