maandag 18 februari 2019

Marker test

door Marleen
In de groentetuin gebruik ik plantenlabels van hout. Het zijn in stukken gezaagde stroken van oude houten luxaflex, die je voor een habbekrats kan kopen bij de kringloopwinkel. Uit één luxaflex haal je al snel zo'n 100 à 150 labels, afhankelijk van de grootte van de luxaflex natuurlijk. De labels gaan ongeveer één groeiseizoen mee, dan beginnen ze te rotten. Voor mijn doel dus precies goed, langer is niet nodig.
Ik beschrijf ze met markers. Maar nu is de ene marker de andere niet, en sommige hebben de nare eigenschap dat de kleur na een aantal weken zonneschijn verdwijnt. Dan kan je niet meer lezen wat je hebt gezaaid, niet handig.

Tijd voor een testje! Over een paar maanden weet ik welke de beste is.


Schattig, zo'n rijtje labels...
Ze staan naast de schorseneren, die helaas niet groot genoeg zijn geworden om te oogsten. Dan laat ik ze maar staan voor de mooie gele bloemen die ze dit jaar zullen gaan maken.

Zie hier het resultaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten