zondag 17 februari 2019

Dakrand hoge dak

Door Peter
De hemelwaterafvoer ligt in de grond. Maar zolang het dak geen rand heeft, valt al het water vanaf het dak nog steeds op de grond. Dakrand maken dus!

Het schuine dak aan de oostkant krijgt niet alleen heel veel water, maar ook veel gewicht van het sedumdak op te vangen. Daarom is de rand daar hoger, de beugels zwaarder en vooral langer. Het begon dus met het maken van de verlengde beugels.


Ondertussen leek de lente begonnen. We konden buiten thee drinken, en al vrij snel in een T-shirt werken... 


Ook de verlengde beugels heb ik in het dak gefreesd. Omdat de afvoer niet helemaal onder in de goot kon, heb ik mooie latjes gezaagd om de folie daar iets op te tillen zodat er minder water blijft staan. En waardoor de hoek minder scherp is.


Aan het eind van de dag heb ik een flink stuk gedaan: een heel groot deel van het dakwater loopt nu de leiding in. Dan blijft de stoep om het huis een heel stuk droger!

Ik merk dat er elke week maar weinig dagen overblijven om aan het huis te werken. Daar moet ik de komende tijd beter op letten... En de eerste Workawayers komen alweer begin maart. Komt goed dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten