zondag 13 mei 2018

Jager gaat vliegeren

Door Peter
Op de schoorsteen van het oude huis staat al jaren een foeilelijke jager met hond vastgeschroefd. Volgens deze jager is het elke dag noorden-wind en kan er elk moment een dier door een kogel geraakt worden. En die hond moet inmiddels honger hebben, zo lang staat 'ie al te wachten. Ik zou overigens al lang weggelopen zijn...


(Sorry voor de slechte foto; ik heb nooit de moeite genomen er een goede foto van te maken)

De avonden worden al lekker lang, en aan het eind van een strobaal-dag besloot ik dat ding van de schoorsteen af te halen voor de ombouw naar iets vrolijkers: een vliegeraar. Daarbij vond ik dat 'ie ook andere windrichtingen moest kunnen aanwijzen.


Een paar verloren momenten later staat hij er: samen met zijn hond lekker aan het uitwaaien. Ik word er vrolijk van, elke keer als ik er naar kijk!

6 opmerkingen: