woensdag 31 mei 2017

Platen op het hoge dak

Door Peter
Vandaag heb ik een begin gemaakt met het leggen van platen op het hoge dak. Eerst op het dak opgemeten hoe groot de platen moesten worden. Vervolgens zaagde ik beneden deze platen op maat, naast de stapel nieuwe platen.


De platen van een hele rij stapelde ik op de lepels van de Skidster, zodat ik ze makkelijk op de bouwlift kon zetten. Bouwen is sjouwen, en wat met oliedruk kan, moet je niet met bloeddruk doen...


Ze lagen in de goede volgorde op de pallet, dus ik kon ze vanaf de bouwlift, van één kant af op het dak leggen en vastzetten. Vandaag heb ik ruim 4 rijen gedaan. Ik hoop dat ik morgen alle platen heb liggen!


De tijd begint een beetje te dringen: de regen die op zaterdag was voorspeld is vervroegd naar vrijdag. Ik hoop dat ik voor de bui ver genoeg ben om de EPDM meteen te lijmen. Anders moet ik wachten tot maandag voor het een beetje droog weer is.

Maar ach, als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. De balen zijn voldoende beschermd tegen regen. Maar het is natuurlijk altijd fijner om het dak echt goed droog te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten