zaterdag 29 april 2017

Veranda redesign, houtskelet klaar!

Door Peter
Het was toch een hele operatie om dat spantje 23 cm in te korten. Maar wel de moeite: de curve loopt nu mooi vloeiend, en ook de lijn waar de veranda het huis raakt is er op vooruit gegaan. Het had me veel werk bespaard als ik tussendoor de afmeting van dat spantje gecontroleerd had. Maar ja, ik was er zo van overtuigd dat het klopte...


Het houtskelet is hiermee eigenlijk af...!

Van het Eco-Expohuis is zeker 100 meter balk 15x4 afgekomen. Die heb ik gebruikt voor de dakrand, en voor de veranda. En nu het is bijna helemaal op: dit (en natuurlijk een berg blokjes) is alles wat er van over is.

De komende tijd ga ik het plaatsen van de strobalen voorbereiden:
  • leem ophalen, inweken en mengen
  • dakplaten en folies bestellen
  • gat in het dak van het oude huis zagen om de strobalen makkelijk van de zolder af te kunnen halen
  • folie langs de spanten voor een kierdicht plafond
  • windkruizen plaatsen
  • kozijnen afmaken: afmetingen vastleggen, de laatste meters ruwhout zagen en naar de timmerwerkplaats brengen. 
  • dakramen voorbereiden
  • valbeveiliging op het dak installeren
De komende twee weken blijft het wisselvallig weer, dus ik hoef me niet te haasten. Afgezien van een paar dagen bomenwerk ga ik vanaf nu alleen nog maar bouwen tot de strobalen in de muren zitten en met leem zijn ingesmeerd. Als ik de planning bekijk, dan is dat deze zomer prima haalbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten