vrijdag 28 april 2017

Veranda

Door Peter
De veranda geeft vorm aan het huis!


De veranda steunt op 3 palen met gemetselde voetjes. Maar op een paar plaatsen is er voor de ondersteuning een spant nodig. Met de kettingzaag is zo'n spant snel en netjes samen te stellen.

spant 1

Het tweede spant is wat kleiner, en ook van kleiner hout gemaakt. Op een oud tafelblad heb ik de maten en hoeken uitgezet om zo de vorm te bepalen.
Bij het maken van het tweede spantje is er een fout ingeslopen: ik heb de afstand die het spant in de muur zit, dubbel geteld. Dus het spant is 23 cm te lang, en daarmee zo'n 5 cm te hoog.
spant 2 (maar achteraf bleek dat hij 23cm te groot was)


Zo ziet de veranda er van de zijkant gezien uit: rechts spant 1, in het midden spant 2. En ja, de veranda maakt daar wel een grote knik...


Ik weet wat ik morgen kan doen. Ik was al bang dat ik me zou gaan vervelen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten