donderdag 16 maart 2017

Begin veranda

Door Peter
Een heel groot "Ik weet nog niet precies hoe"-deel van het huis is de veranda. En nu het lage dak stro-klaar is, wordt het tijd om aan de veranda te beginnen.

De plaats van de ondersteunende paal is bepaald door waar de betonnen vloer eindigt. Met de 3-poot heb ik de paal vast op z'n plek gezet. Zo kan ik een beter beeld vormen van de vorm van de veranda, en de beste manier uitdokteren voor de bouw.

De laatste klussen voor de driepoot: opbouwen van de veranda
Op de grond heb ik balken en latten liggen, om te kijken hoe de vorm van de veranda moet worden. Deze vorm moet de muur-segmenten volgen, maar ook de betonnen plaat.


De verandapalen komt op een stenen sokkeltje te staan. Deze metsel ik binnenkort op, rond een stalen voet die vastgeschroefd zit aan de betonnen vloer. Voor het opmetselen heb ik vandaag een houten mal gemaakt. De stalen voeten zijn ook bijna klaar, evenals de constructie om de paal erop vast te zetten.

Metsel-mal. En Buufje, de eenzame kip van de buren, die bij ons mocht komen wonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten