vrijdag 10 februari 2017

Balken zagen

Door Peter
Een houthandel in de buurt heeft een partij goedkoop tweedehands balkhout. Deze balken zijn wel een beetje dik, maar daarmee ook lekker stevig. Voor de slaapkamermuren heb ik wel heel veel van deze balken nodig, terwijl die best half zo dik mogen zijn. Daarmee wordt de constructie minder zwaar, en toch elke keer een paar euro per balk goedkoper.

Zagen dus!

Ik had de cirkelzaag laten slijpen en stond te popelen om daarmee de balken te halveren: helaas, de zaag was net een halve cm te klein...

Niet zagen dan?

Nee, er is vast nog een andere manier. De kettingzaag misschien? Er lag hier nog een zaag-geleider van collega Harrie, en het zagen van een proefbalk ging als een speer. Op de foto zaag ik drie balken tegelijk; ze zitten met een plankje aan de onderkant vastgeschroefd. In een uurtje voor 60.- aan balken bespaard. :-)


Toen ik bovenstaande foto aan het maken was, was de Pi daar een foto van aan het maken.

Foto door de Pi gemaakt

De volgende dag heb ik niet aan het huis gewerkt. Er lag namelijk sneeuw in de slaapkamers... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten