vrijdag 28 juli 2023

Traphekje overloop (1)

Het prachtige randje langs de verdiepingsvloer mocht er weer af, omdat we besloten hebben het traphekje te integreren in deze rand.


Daarvoor laten we om de (ongeveer) 10cm een halve lat doorlopen als hekje. Dat gaat er dan ongeveer zo uit zien:

 
Omdat we heel veel latten van 1,2m hebben (dat is een veelvoorkomende pallet-maat) wordt het hekje 7cm lager dan het bouwbesluit vraagt. We hebben het even uitgeprobeerd, maar omdat wij niet zo heel lang zijn, is een hekje van 93cm nog steeds een prachtig effectieve hoogte. We doen het er mee! 

Het weer is een beetje omgeslagen. Schuren doe ik het liefst buiten vanwege het stof, maar regen doet men ook het liefst buiten, en als dat tegelijkertijd gebeurt, dan werkt dat niet fijn. Zeker als de regen besloot een keer of 4 opnieuw te beginnen. Dan maar de parasol er bij...


Toen alle latten geschuurd waren konden ze op hun plek vastgezet. De vorm komt er al aardig in!


Om de leuning te maken, heb ik smalle latten gezaagd die ik in een bocht tegen elkaar lijm. De eerste twee zette ik vlak boven de vloer in elkaar, zodat de lat de juiste bocht kreeg.

Ik heb niet onbeperkt veel lijmklemmen, dus stukje voor stukje lijm ik verder.


Het hekje wordt rechts een kast, of beter; de kast valt in het hekje. Nee, de kast is een deel van het hekje. Hoe het ook zij, er komt ook een kast. En een hekje, deels op dezelfde plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten