woensdag 29 juli 2015

Wapening van de vloer klaar

(Peter) Ik heb vandaag het wapenen van de vloer afgekregen. Mooi op tijd voor morgen 13:00 als de betonmolen komt. Buurman / aannemer Mark heeft het vlechtwerk nog even nagekeken, en gaf groen licht. Wel moet er nog iets aan de bekisting gebeuren: de planken zijn wat naar binnen geschoven door aangetrapt zand buiten de bekisting. Ook moet ik een andere kwaliteit beton laten komen: f4 voor een betere uitvloeiing. Met een extra glijgoot hoeven we waarschijnlijk niet eens met kruiwagens te rijden. Spannend!

Nog even wat foto's van het vlechten. Ik heb een vlechthaak gemaakt, en dat werkt met dubbelgevouwen ijzerdraadjes. Eerst steek je het ijzerdraadje achter het betonijzer door. Dan zet je de haak in het lusje, en vouw je het andere eindje terug. Hier een instructiefilmpje van Youtube:




Hier zie je mijn zelf gemaakte haakje in actie.

En klaar is de vlecht!

Er gaan heel veel draadjes doorheen. Tot nu toe heb ik 300 meter draad gebruikt. Met 4 draadjes uit een meter komt dat neer op 1200 vlechtjes... Het snel maken van draadjes is dus zinvol!

Met een malletje op de boormachine wikkel ik in een halve minuut een rolletje draad over.
Twee draadjes er omheen, om de bundel bij elkaar te houden bij het doorslijpen.

Zo, weer 400 draadjes klaar voor gebruik!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten