zondag 21 februari 2016

Wat een pech...

Gisteren begon de dag slecht met de dood van kipje Liesje.

Gisteren middag gingen Peter en ik brandnetels rieken met de Skidster. Een plek tegen de witte schuur waar veel pallets met stenen staan en andere troep. Zodat, als alle brandnetels weg zijn, we er houtsnippers op kunnen leggen, en de pallets weer netjes terug kunnen zetten. Maar bij de 3e schep in de grond, raakten we de riolering van de woonunits. Sh*t..! De rest van de middag is Peter bezig geweest met de reparatie ervan: spullen kopen, kapotte plek uitgraven, rioolwater wegpompen en het gat in de buis repareren.

Een groot gat in de rioolbuis. Omdat de buis (30 meter lang!) nauwelijks afschot heeft, stond er erg veel water in. Dat water kwam van beide kanten uit de buis stromen. Dat moest eerst allemaal weggepompt worden. Getsiederrie!

Vanmorgen werden we gewekt door een hoop lawaai uit dierenland. Ik ging buiten kijken, en vond overal veren van de haan. Alle kippen waren weg. Na lang zoeken vond ik de 3 kippen terug. Twee zaten goed verstopt in de bosjes, en de 3e kwam vanuit de wei aanlopen. Uiteindelijk vond ik ook de haan terug. Helemaal klem tussen en onder het kampvuurhout, als een verfomfaaid bosje veren, ergens staken 2 poten en een koppie uit. Het bewoog nog hier en daar. Brr... Ik bevrijdde het dier, of wat daar nog van over was. Het begon te spartelen, met z'n vleugels te klapperen, en toen... rende hij weg, direct het kippenhok in! Ik gaf hem eten en drinken, hij had erge honger en dorst. Ik kon hem hier wat beter bekijken. Behalve dat hij heel veel veren miste (en al z'n mooie staartveren), zag hij er niet gewond uit.Ik vond een klein veertje van de dader: waarschijnlijk was het een havik.

Haan met staart...


... en haan zonder staart.

Alle veren bij elkaar gezocht, het was een emmer vol. Incl. zijn mooie staartveren :-(

Ik ging het fototoestel zoeken om een foto te maken van de toegetakelde haan. Wat bleek... ik had het toestel gisteren buiten laten liggen. Het heeft de hele nacht in de regen en de storm gelegen. Nu doettie het niet meer.. :-(



En net is Steef thuis gebracht van een logeerpartijtje opa en oma. Hij heeft vannacht 3x overgegeven. En zodra hij binnen op de bank lag, was het weer raak. Gelukkig brachten opa en oma een reserve fototoestel mee.

Hoe ziek ook, zijn dino-pak heeftie aan!

Pff... zondagmorgen, en het is nog maar 11:00...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten