zaterdag 25 april 2015

Wortels uitrieken en andere dingen

Er staan Heel Veel Brandnetels op ons terrein. Zo veel, dat we hele delen niet kunnen gebruiken voor andere activiteiten. Als we gaan bouwen, willen het terrein voor de woonunits helemaal netjes en brandnetel-vrij hebben. Daarom zijn we begonnen met het uitrieken van de wortels. De Skidster doet gelukkig het zwaarste werk, maar het bij elkaar harken van alle wortels en kluiten noemen we dan maar "gratis fitness" :-). En vooral: het is zo VEEL!!

Hier zie je wortels van winde onder uit de schep zand steken. Even schudden met de Skidster-riek, en ze vallen er zo uit! Vervolgens hark ik ze dan bij elkaar.



Het resultaat van een dag knoepert hard werken...

Verder:

De eerste zaadjes ontkiemen in de groentetuin!

Radijsjes en ramenas.

Ik heb een cranberry-plantje geplant. Deze plant wil zure en natte, zelfs drassige grond. Eigenlijk helemaal niet geschikt voor in onze tuin dus. Maar omdat Emke en ik zo dol zijn op gedroogde cranberry's, wilde ik het toch eens proberen. Ik heb een lap zeil ingegraven met de randen omhoog (als een soort badje), en de grond gemengd met zure houtsnippers met naalden. De lange takjes heb ik afgelegd, zodat ik hopelijk straks het hele veldje vol heb staan met cranberry-plantjes. Toen véél water gegeven. Ik ben benieuwd!

Haast niet te zien: in het midden staat de Cranberry


Hoe schattig: het gezamenlijk diner van de kippen en konijnen :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten